Harimau Malaya, Hero Malaysia


Semalam mesti ramai tengok bola right? Of course la. Malaysia lwn Indonesia. Awal2 lagi Indon dah yakin boleh menang. Dan buat kacau sebelum masuk stadium. Giler ramai penyokong indon. 10,000 orang kot. Ini mesti ada yang tak de permit ni. Cari rezeki negara orang buat hal pulak. Aku masih tak sure penyokong Malaysia atau Indon yang buat hal dulu. Tapi yg aku yakin Indon buat hal dulu. Ye la. Penyokong Malaysia masa lawan Singapura pun tak macam tu. Stop pasal ni. Nak cerita pasal game pulak

Dari hari Jumaat aku rasa tak sedap hati. Yes! tak tahu kenapa. Semalam habis satu rumah buat operasi. Kemas sana sini. mak aku ugut tak bagi tengok bola kalau tak kemas rumah. Kejam kan? Tapi apa kesah. Dia mesti tengok jugak. Mesti la sangat. Start bola tu dia tengok cerita lain kat tv kecik dalam bilik. Bila dah gol pertama dia kata Harimau Malaya akan leka. Aku cakap jangan sebut! Nanti makbul. Tapi alhamdulillah. Malaysia 2-0 Indonesia. Actually. Bukan ini yang aku nak cerita. Walaupun sebenarnya tajuk ni pendek sahaja yang perlu ditulis.


Kenal mamat kat atas ni? Yup! Wan Zack Haikal Wan Noor. Semalam nama dia trending kat twitter bersama sama Mahali Jasuli kalau tak salah. Kesian dia baru sekarang famous. Tapi sebenarnya dia tak kesah. Yang penting dia dah buat terbaik untuk Malaysia. Tapi pelik gak baru sekarang dia dikenali padahal dah lama dia kat Harimau Malaya. Dulu masa 2010 kalau tak silap aku, aku dengan ayah aku gelarkan dia 'Rambut Perang'. Tengok rambut dia. Kan perang tu

Sebenarnya korang pun nak cakap aku ni minat bola sepak sebab pemain dia kan? SALAH! totally salah. Aku minat bola sepak bola. Yes! Ramai perempuan suka sebab pemain tapi bukan aku. Actually, Aku kenal semua pemain. Fadhli Shas, Gary Steven, Wan Zaharul Nizam, Shahrul Azari, Fakri Shaarani. Gebang tak? kalau boleh nak senaraikan semua. But, yang pasti Wan Zack ni aku kurang sikit. sebab dia dah ada awek. Ceit! penipu! Tak lah. Dia dah lama ada awek kot. Aku lebih pada Fadhli Shas, Wan Zaharul Nizam(Kecik), Muslim Ahmad and Shahrul Azwari.

Fadhli Shas. Dah ada awek! :)
Wan Zaharul Nizam Zakaria. tak tahu ada ke tak.
Muslim Ahmad. Ini pun aku suspect jugak.

Shahrul Azwari. Aku rasa dah ada awek. Muka dia macam crush aku sikit. sikit jerr.. :p

Hehehe.. mesti korang cakap aku ni penipu. Tadi kata tak minat pemain la bla bla bla.... Memang la aku ada minat jugak. Tapi lebih kepada bakat diorang la. Dan rupa. :) Orang gila je yang pandang diorang sambil lalu. Dan aku bersyukur aku tak gila lagi bila pandang diorang. Ada la sikit, masa tu aku letak gambar Wan Zaharul Nizam jadi wallpaper handset aku. Gedik sikit. =,= . 

Tadi sebelum dinner sempat tengok BernamaTV. Ada berita twitter. Tak tahu pulak aku twitter ada berita. -,- Tajuknya #5 Trending Utama. Wan Zack pun ada. Of course la. Wan kan trend semalam. tapi yang tak bestnya Mahali tak de pun tersenarai. Tanda ketidakpuasaan hati.(sebut ikut suka hati korang) Tapi dalam berita tu pun ada sebut girlfriend Wan Zack. Kempunan la wanita di seluruh Malaysia ni. hohoho.. Awek dia cantik tau! Lepas tu bukak tv3 ada berita suka. cun la. Bangga kejap bila dapat masuk separuh akhir. Doa-doakan lah menang ye minggu depan.

Now I'm watching Ultras Malaya and video gol semalam. Ada kecelaruan sekejap pasal gol Azammudin Akil tu. Tapi yang pasti bola memang masuk. Bye. Adios. Annyeong. Assalamualaikum.

P/s: Result PMR comfirm 19/12 ke? Inform secepatnya boleh tak?

Dah habis baca? Bacalah lagi! Terima kasih comel~